duminică, 6 noiembrie 2011

The Turin Horse

Sunt un idiot si imi merit soarta zi de zi. Am pierdut 20 de minute din viata mea pretioasa incercand sa inteleg un film care nu ar fi trebuit sa aiba 8.4 reiting pe imedebe + cativa prieteni destepti foc care sa-mi dea idei. Deci, impulamea, deci: minutul 0: o voce de povestitor explica cum Nietzsche vede un cal batut pe care il ia in brate spunand "Mutter, ich bin dumm." Dupa care urmeaza inca 20 de minute in care il vedem pe N goning prin pusta cu o caruta, ajunge acasa, il intampina sora-sa, baga calul in grajd, calul capata un somoiog de fan demancare, intra amandoi in casa, afara bate vantul si e frig, sora-sa il dezbraca pana la izmene si il schimba in hainele de casa, dupa care ia doi cartofi si ii pune la fiert. Dupa ce se fierb cartofii (culmea, doar 3 minute) - pe la minutul 19 - sora-sa ia doua farfurii, le pune pe masa alaturi de cartofii aburind intr-o covata si o solniţa si il interpeleleaza pe N: "kész" - adica Gata !
Pai sa nu le fuţi muma in cur ?

8 comentarii:

  1. PS. am vazut scurt metraje care in zece minute au spus mai mult decat o suta de filme in o zece mii de minute. De ce va bateti joc de film (chestia aia din celuloid care arde foarte tare) ??

    RăspundețiȘtergere
  2. Super tare ! in minutul 27 aflam ca era de fapt un Ohlsdorfer batran de 58 de ani si fiica-sa. Devine interesant...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ok, hai sa fiu sincer cu voi pana la capat. M-am uitat pana la finalul celor peste 2h jumate, si, trebuie sa recunosc, filmul asta are ceva. Sarind peste cartofii fierti si staticitatea zilnica, filmul are o simbolistica apocaliptica senzational sugerata prin 1) monologul vecinului betiv si 2)tot sirul chestiilor care se strica fara vreun motiv - calul care refuza sa mance si sa beie apa, fantana care seaca (dupa descinderea tiganilor ca niste cavaleri ai apocalipsei) si la final, genial, focul care refuza sa se mai aprinda.
    Intr-una, in retrospectiva, a fost un film bun. Asta pentru ca am rezistat tentatiei de a-mi face laptopul tandari in primele 20 de minute.

    RăspundețiȘtergere
  4. era oare mai misto dacă aveam parte și de ceva ieftinăciune postmodernă incestuoasă? :D

    RăspundețiȘtergere
  5. @adina: da. dar poate in alt film, in asta...nu :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. pai da...pula calului din Turin...
    : - )

    RăspundețiȘtergere